טופטרוולס > בלוג יוון > טיול מאורגן לנפאל
    • לתכנון והזמנת חופשה בלתי נשכחת

      התקשרו: 0522-633122 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

      שם מלא

      אימייל

      טלפון

    • מדוע לנפוש איתנו?

      מדוע לנפוש איתנו?

      • כי נדאג לכל מה שצריך לחופשה המושלמת שלכם: טיסות, השכרת רכב, לינה וטיולים.
      • כי יוון היא הבית והמומחיות שלנו מעל 15 שנה ויש לנו הצעות ייחודיות שלא תמצאו בשום מקום אחר!
      • כי אנחנו חברת בוטיק שנותנת לכם יחס אישי ותופרת חבילת נופש איכותית במיוחד בשבילכם!

    טיול מאורגן לנפאל

    ממלכת נפאל שוכנת בין הודו לסין למרגלות הרי ההימלאיה. מדינה הררית בה נמצא הר האוורסט הגבוה בעולם המתנשא לגובה של 8,848 מטר וכן פסגות נוספות מעל 8000 מטרים כמה מהן נמצאות ברכס האנפורנה. מסיבה זו הפכה נפאל ליעד תיירותי מבוקש ואטרקטיבי, אלפי מטפסים מנסים כל שנה לכבוש את פסגות ההימלאיה ואלפי מטיילים בכל גיל מגיעים בהמוניהם על מנת לחוות את היופי המיוחד והאקזוטי של אחת הארצות היפות והמגוונות ביותר בעולם מבחינת תרבות, היסטוריה, אנשים, דתות, טופוגרפיה וגיאוגרפיה.

    במרכז המדינה נמצא עמק קטמנדו, אחד האזורים הפוריים הגדולים בהימלאיה. זהו האזור המפותח ביותר בנפאל וליבה התרבותי והשלטוני,עיר הבירה קטמנדו ממוקמת בגובה של 1400 מטר עם אוכלוסייה מגוונת של כמיליון נפש.

    אוכלוסיית נפאל מונה כיום כ-28 מיליון נפש,מבחינת החלוקה הדתית, רוב האוכלוסייה הינה הינדית – למעלה מ-80%. כ-10% הינם בודהיסטים, 4.2% מוסלמים וכ-0.5% בלבד הם נוצרים. השאר משתייכים לאחת מני דתות מקומיות רבות. בנפאל מקובל לשלב אלמנטים בודהיסטים באמונה ההינדית, כך שרבים מקיימים שילוב מנהגים של שתי הדתות.

    ביקורנו במדינה הקטנה הזו יהפוך במהרה לחוויה מענגת לכל החושים, ערב רב ססגוני ונפלא של תרבויות, דתות ואורחות חיים נסתרות. אולם אל תשכחו במהלך טיולנו עם בטרקים ועם בסיורים השונים,לעצור לרגע,הרפו מכל מחשבה או טרדה ותנו לקסם המופלא לעטוף אתכם, היכנעו לשלווה וליופי הנשקף מכל עבר, לפשטות הנעימה שסביב ובעיקר הביעו שמחה בחיוך הטוב, המלא, והאמיתי שיאיר אליכם מאחד הנפאלים המקומיים, מסבירי הפנים.

    במסענו זהנטייל בערי מקדש עתיקותעם היסטוריה ותרבות של אלפי שנים, מקומות שם הזמן עצרמלכת.נשוטט ונסיירבשמורת הטבע ציטואן -"לב הג"ונגל" שהקמתה הצילה את היער באזור מכריתה על ידי שבט הטארו השוכן במקום. בשמורה בעלי חיים נדירים וביניהם הקרנף ההודי הלבן,טיגריסים,האייל החזירוני.

    נטייל בין כפרים ציוריים למרגלות הרי ההימלאיה תוך תצפיות מדהימות ביופיין לעבר פסגות ההרים הגבוהים בעולם. נכיר את האוכלוסייה המקומית, נטעם מהמאכלים הנפאלים המיוחדים, נסייר בעיר הבירה הססגונית קטמנדו ונתרשם מהישן והחדש, נחשף לדת ההינדו ולבודהיזם ולטקסים דתיים מוזרים.

    נבקר בעיר הנופש הציורית פוקרה הנושקת לאגם ציורי Phewa Tal ויושבת בין פסגות הרים המתנשאים לגובה של יותר מ-8000 מטרים אחד מהם הוא ההר מאצ" האפוצ" הרה או זנב הדג בנפאלית. בעבר תוארה פוקרה כמקום היפה ביותר בערי ההימלאיה.

    גולת הכותרת של טיולנו זה, ארבעה ימים של "טרקים" למרגלות הרי ההימלאיה בין כפרים נידחים עם נופי פסגות,עמקים פוריים ירוקים, נהרות אדירים שוצפים וקוצפים, נעצור לרגעים רבים ונהיה כל אחד עם עצמו ונשאל עצמנו: "מה עוד למעשה אנחנו צריכים בעולם הזה" בריאות וכוח רצון, לטייל וליהנות מכול רגע באחד הטיולים המיוחדים עם חוויות שילוו אותנו כל חיינו.

    דוד גלזר מארגן הטיול – כמה מילות פתיחה  

    המסע החמישי שלי לנפאל לפני כחמש שנים, נובמבר 2009 בגיל 50 היה אחד מהמוצלחים והמהנים ביותר! בגיל 50 בחנתי את כושרי הן הפיסי והן המנטאלי בטראקים וטיפוס באזור האוורסט. אין חוויה גדולה מזו, הרגשה מדהימה להיות על "גג העולם" לקבל תובנות חשובות על החיים ולהבין שחיים פעם אחת ואין יום שחוזר על עצמו וכל יום שחולף לא  יחזור.
    אתם מוזמנים להצטרף אלי לטיול מאורגן לנפאל שאני מארגן בחודש נובמבר 2015 יחד עם חבר נפאלי מקומי, בעלים של חברת טיולים וטראקים בנפאל עם ניסיון רב, זוהי תהיה אחת החוויות המדהימות שתעברו ותחזרו מהטיול עם הרבה חומר למחשבה ואנרגיות טובות לחיים טובים יותר.

              

    דוד גלזר "גוקיו" נפאל  גובה 5,000 מטר                   דוד גלזר רכסי האנפורנה נפאל   5,400 מטר

    יום 1: מתל אביב לקטמנדו (בירת נפאל) דרך איסטנבול 
    אחר הצהרים 15:40 נצא בטיסה מתל אביב לקטמנדו דרך איסטנבול נחיתה באיסטנבול בסביבות 18:00 המראה 20:45 תשע שעות טיסה לערך ננחת ביום למחרת בבוקר בקטמנדו בירת נפאל.

    יום 2: ברוכים הבאים לקטמנדו בירת נפאל 
    ננחת בקטמנדו (07:15) נתארגן לסידורי הויזה בנמל ונצא לסיור בוקר בבירת נפאל קטמנדו,העיר הגדולה ביותר במדינה ואוכלוסיית המטרופולין שלה מונה כ-7 מיליון נפשות. העיר ממוקמת בגובה של 1,400 מ" מעל גובה פני הים, בעמק קטמנדו במרכז נפאל, עיר קסומה עם שפע של מקדשים, ארמונות, כיכרות ושווקים. נטייל בכיכר דורבר, בין מבנים וארמונות היסטוריים בעלי ארכיטקטורה ייחודית, שווקים ססגוניים, ריחות קטורת ותבלינים, אנשים בלבוש ססגוני, מקדשים בודהיסטים, מקדש האלה החיה.לאחר "הנחיתה הרכה" נגיע למלוננו בשעות הצהריים נתארגן במלון מנוחת צהרים במלון לפנות ערב נצא שוב לסיור מיוחד בעיר התוססת והססגונית. (ארוחות בוקר צהריים וערב כלולות במהלך הסיור ובמלון).

    עמק קטמנדו

    יום 3: בהאקטפור – נגראקוט
    לאחר ארוחת הבוקר ניסע באזור קטמנדו אל מקדש סוואימבונאט אחד מאתרי השימור של אונסקו ראשיתו מלפני 2000 שנה והוא צופה על העיר וסביבותיה. המקום ידוע גם בשם "מקדש הקופים" בגלל הקופים הרבים סביבו המטיילים חופשי במקום.משם נמשיך כשעה וחצי נסיעה אל העיר הקדושה בהאקטפור הידועה כ"עיר האדוקים". בירת ממלכה בימי הביניים ששימרה את אופייה בסגנון הבניה אחד מאתרי אונסקו נדמה כאן כאילו הזמן עצר מלכת. נסייר בכיכר דורבר (הארמון) וכיכר הקדרים. בעיר מבני דת יפיפיים ולא לשווא נחשבת בהאקטפור כעיר השמורה ביותר בנפאל. לאחר הסיור המרתק וארוחת צהריים במקום ניסע אל הכפר הציורי נגראקוט הנחשבת לנקודת תצפית מהיפות ביותר לעבר פסגות הרי ההימליה,פינת חמד שם נלון ארוחת ערב במקום.

          
    בהאקטפור

    יום 4: נגארקוט – באנדיפור
    נקום לזריחה לאחת מהתצפיות המדהימות ביותר לעבר פסגות הרי ההימלאיה חוויה בלתי נשכחת שתישאר איתנו ועם המצלמות זמן רב.ננסה להתנתק מהנוף המדהים ונמשיך בנסיעה (כ04 שעות) לעבר כפר הנופש באנדיפור. כפר ציורי היושב על נהר ,גבעות ירוקות מסביב עם עמק פורה מדהים ביופיו,מקום באווירה פסטוראלית עם נוף מקסים להרי ההימליה.נטייל ונמזג עם המקום תוך היכרות וחיכוך עם האוכלוסייה המקומית. לינה וארוחת ערב במקום.

            
    באנדיפור                                                             הנוף מבאנדיפור

    נגארקוט מלון קאנטרי וילה שם נלון ונתעורר לבוקר חלומי עם הנוף המדהים להרי ההימליה

    יום 5: באנדיפור – פוקרה
    נקום לזריחה ונהנה מהנוף המדהים לעבר פסגות הרי ההימלאיה ,נצא לסיור בוקר היכרו והתמזגות עם האוכלוסייה המקומית הסוגדת למקדש במקום לראות ולהתרשם מאורח החיים במקום.נחזור למלון לארוחת בוקר ניפרד ממארחינו במלון ונצא בנסיעה של כשעתיים אל עיר הנופש הציורית פוקרה הנושקת לאגם ציורי Phewa Tal  ויושבת בין פסגות הרים המתנשאים לגובה של יותר מ-8000 מטרים אחד מהם הוא ההר מאצ" האפוצ" הרה או זנב הדג בנפאלית. פוקרה נחשבת כמקום היפה ביותר בערי ההימלאיה.נערוך שייט באגם הפאווה, נמשיך בסיור רגלי בטבע לאורך חוף האגם ונהנה מהאווירה המיוחדת של המקום. נעלה הרבה מחשבות והרהורים על החיים היפים כל אחד ומחשבתו שלו. נגיע למלוננו למנוחה וארוחת ערב.

    פוקרה אגם הפאווה עם הנוף המדהים לעבר רכסי האנפורנה וההר הקדוש מאצ`האפוצ`הרה

    יום 6:  סרנגקוט – יום סיור בפוקרה
    נקום לזריחה ונצא לנסיעה קצרה אל הכפר הציורי סרנגקוט לתצפית מדהימה אל עבר פסגות הרי האנפורנה המושלגים מצד אחד ולעבר עמק פוקרה הירוק והציורי מהצד השני, ניגודיות מלאת עוצמה, פסגות הרים אדירי הוד ועמק פורה ומוריק. נחזור למלון לארוחת בוקר ולאחריה נצא לסיור מקיף בעיר פוקרה. מפל דווי, מחנה פליטים טיבטי, מערת גפטשוור המשמשת מקדש לאלה שיווה,מקדש בינדהיה באסיני,נלך לאורך חוף האגם עם נוף לעבר הרי ההימליה בין השווקים וחנויות הרוכלים במקום. לקראת ערב נחזור למלוננו למנוחה וארוחת ערב.

    ימים 7, 8, 9, 10: ארבעה ימים של טרקים בין כפרי האנפורנה הציוריים.
    שיא טיולנו ואחת החוויות המרתקות, יציאה למסלול טרק לאורך ארבעה ימים. נתחיל בכפר פאדי נמשיך משם לכפר דהומפוס המשקיף לעבר רכסי האנפורנה נבקר בין טרק לטרק בכפרים אתניים נידחים שם הזמן עצר מלכת,נכיר מקרוב את האוכלוסייה הכפרית עם הלבוש הצבעוני המיוחד,נלון בגסטהאוסים באווירה מיוחדת והכנסת אורחים חמה. נכיר מקרוב את היכולות שלנו הן הפיסיים והן המנטאליים. תקבלו מאיתנו תוכנית מיוחדת לפעילות גופנית בריאה בארץ כהכנה לטיול המקיף בנפאל.

    מפת האזור מפוקרה לכיוון סראנגקוט ומשם לכפר Phedi  תחילת מסלול הטראק

    יום 11: פוקרה – צ"יטוואן שמורת הטבע הפארק הלאומי-לב הג"ונגל
    לאחר ארוחת הבוקר נעלה על האוטובוס בדרכנו לשמורת הטבע הפארק הלאומי צ"יטוואן  (נסיעה של כ-5 שעות) נגיע בשעות הצהריים נשב לארוחה במקום ונבקר בכפר האתני THARU. נערוך סיור במקום ונחשף לתרבות של השבט המקומי עם הטקסים המיוחדים שלו. לפנות ערב נגיע לגדת הנהר לצפות בזריחה המיוחדת של האזור משם נמשיך למלוננו Hotel Parkland ארוחת ערב במלון.

    יום 12: צ"יטוואן שמורת הטבע הפארק הלאומי טיול סאפרי
    יום שכולו ריגושים וכיבושים: שיט בנהר בסירות קאנו תוך תצפית על תניני ענק השורצים בנהר,עופות מים,שלדגים ועוד,רכיבה על פילים סיור בתוך הג"ונגל לעומק השמורה עם סיכוי טוב לראות קרנפים,סוגים שונים של צבאים,חתולי הביצות,תנים זהובים,ציפורים נדירות ואולי נזכה להיתקל בנמר הבנגלי. לפנות ערב נצפה שוב בזריחה המיוחדת של האזור משם למלון Hotel Parkland ארוחת ערב במלון.

            

    יום 13: ציטוואן-קטמנדו טיסה מאזור השמורה לבירה קטמנדו
    נקום לזריחה ונהנה מהנוף המיוחד ומהאווירה המיסטית של הג"ונגל בשעות המוקדמות של היום. לאחר ארוחת הבוקר נצא לשדה תעופה קרוב לטיסה לבירה קטמנדו. נגיע למלוננו מהיום הראשון, נתארגן ונערוך סיור נוסף של קניות מזכרות וכל מה שנרצה בבירה השוקקת קטמנדו. ארוחת ערב חגיגית וסיכום הטיול המיוחד והמרגש לנפאל.


    נמאסטה להתראות בטיול הבא! 

    יום 14: קטמנדו-איסטנבול – תל אביב
    08:15 טיסה קטמנדו- איסטנבול – נחיתה בתל אביב 20:10.

    יש לך תגובה נשמח לשמוע:

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.