טופטרוולס > בלוג יוון > צומרקה צפון יוון ההררית ההימלאיה של יוון
    • לתכנון והזמנת חופשה בלתי נשכחת

התקשרו: 0522-633122 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

שם מלא

אימייל

טלפון

מדוע לנפוש איתנו?

• כי נדאג לכל מה שצריך לחופשה המושלמת שלכם: טיסות, השכרת רכב, לינה וטיולים.
      • כי יוון היא הבית והמומחיות שלנו מעל 15 שנה ויש לנו הצעות ייחודיות שלא תמצאו בשום מקום אחר!
      • כי אנחנו חברת בוטיק שנותנת לכם יחס אישי ותופרת חבילת נופש איכותית במיוחד בשבילכם!

צומרקה צפון יוון ההררית Tzoumerka Greece ההימלאיה של יוון

תצפית על ערוץ נהר הארכטוס ופסגות הר צומרקה

לפני כ-12 שנים הגעתי לחבל צומרקה Tzoumerka רכוב על ג'יפ סוזוקי ג'ימני התחלתי את נסיעתי מהעיירה מצובו Metsovo אל הכפר חליקי Haliki  תוך חצייה מטורפת של פסגות ההר לאקמוס והכול בדרך עפר משובשת בנופים מדהימים, פלגי נחל, יערות עד ואף חבורת זאבים פראית וסקרנית שלא הבינה מה זה הג'יפ הזה ומאין הגיע.

משם המשכתי לכפר הציורי המבודד קלאריטס Kalarites  בדרך עפר פראית ועקלקלה בואכה לצפון חבל צומרקה. כל אותה נסיעה חוויתית חשבתי על הטרקים וטיפוס ההרים בנפאל כשרק שנה קודם טיפסתי על אחד מרכסי ההימליה לגובה של 6200 מטר.

חבל צומרקה – "נפאל של יוון" דומה מאוד בנופיו הדרמטיים, בהרים המשוננים, בכפרים המבודדים, בנהרות השוצפים ובעיקר באווירה המיסטית להימליה של נפאל.

דוד גלזר כותב המאמר והבעלים של חברת Top-Travels בתצפית אל נהר Kalarritiko  חבל צומרקה

בחודש אפריל 2019 חזרתי שוב לחבל צומרקה הפעם ברכב רגיל יחד עם חברי הטוב אריס ממצובו.את נסיעתנו התחלנו מהעיר היפה יואנינה בירת מחוז אפירוס כשהיעד אגנאטה Agnata  פראמאנטה Pramanta והכפרים הציורים צופלה Tsopela ומליסורגי Melissourgoi

מזג האוויר מעונן ערפילי מה שהוסיף לדרמתיות של הכביש המפותל ואין סוף תצפיות אל עבר פסגות הר הצומרקה ונהר הארכטוס Arachthos החוצה בין קניונים משוננים עם זרימה אדירה, ערוץ ענק מהגדולים בנהרות יוון. פאתי חבל צומרקה מצפון מערב הם הכפרים Lazena   Kalentzi  זהו אזור שקט ופסטוראלי שיכול להוות בסיס יציאה לטיולי יום בעיקר למשפחות עם ילדים. מומלץ מאוד מלון רודאמי  Hotel Rodami  מלון נוסף מומלץ ביותר Rouista Tzoumerka Resort זהו מלון בוטיק מקסים בלב הטבע. בעלי המלון מרינה ודימיטריס מארחים למופת אם אפשרויות לארוחות מיוחדות וטיולים בסביבה בהדרכה מלאה.

הכפר פראמנטה חבל צומרקה

המשכנו בדרכנו בדרך מפותלת היורדת בהדרגה לערוץ נהר הארכטוס עד שפגשנו בגשר פלאקה Plaka על שם הכפר שבמקום.חצינו את הגשר ברוכים הבאים למרכז צומרקה ולכפר אגנאטה Agnata זהו כפר שליו ושקט עם תצפיות יפות לעבר רכסי ההרים של צומרקה.

למשפחות עם ילדים, ממש בכניסה לכפר ישנו מרכז ספורט עם פעילויות ספורט ונופש פעיל לילדים לכל הגילאים T.A.C  www.tac.com.gr מומלץ לעצור שם לכשעתיים של פעילות כיפית לכל המשפחה. המקום מתוחזק על ידי משפחה מקסימה כולל מדריך מוסמך.

נסענו משם מרחק קצר לבירת המחוז הכפר פראמנטה הגדול ביותר בחבל צומרקה עם מלונות מודרניים ברמה גבוהה ,טברנות מקומיות עם אוכל משובח,מאפיות ,בתי קפה ואווירה מיוחדת כשברקע פסגת שטרוגולה Stroggoula ורכסי הר צומרקה.

עצרנו לארוחת צהריים בטברנה מקומית Verys Lampros אוכל טעים וטרי כאשר הכול מבוסס על גידולים אורגניים של האזור הפורה.

לאחר הארוחה והקינוח המקומי המשכנו וביקרנו בשני מלונות בוטיק היושבים מול הנוף המדהים של רכסי הצומרקה והר השטרוגולה Orizontes resort מלון 5 כוכבים המתאים מאוד למשפחות עם ילדים יש במלון חדרים למשפחות מרווחים וגדולים.פגשנו את וסיליס מנהל והבעלים של המלון והוא סיפר לנו ש70% מלקוחותיו לאורך כל השנה הם תיירים מישראל! וכך גם במלון ANAVASI   הנמצא בכפר טצופלה Tsopela צמוד לשמורת טבע עם אפשרות להליכות קלות ונעימות וטרקינג לאזור ההר עד למפל נסתר שזורם שם כל השנה.

זהו סיימנו את החלק הזה של הטיול חזרנו לפראמאנטה ולפני הכפר Ktistades פנינו ימינה לדרך פראית ומדהימה וזאת כהרגלי בטיולי הרבים הן הפרטיים והן כמדריך טיולים לא לחזור על אותה הדרך אלה ליצור מסלול מעגלי מרתק ומלהיב. כ-קילומטר וחצי נסיעה ישנה פנייה ימינה לכביש קטן וצר שמוליך לאחר נסיעה של כ-7 קילומטר אל נהר Kalarritiko שמקורותיו

מהשלגים של הר לקמוס והוא עובר בדרכו את הכפר הציורי סיראקו Sirako ואת הכפר קאלריטאס שעל שמו קרוי הנהר.המפגש שלנו עם הנהר והגשר הצר היא פינת חמד מהיפות באזור.כאשר באחד היובלים של הנהר ישנה תחנת מים ישנה שעדיין פועלת.

חזרנו לכביש הראשי והמשכנו לכיוון הכפר אמפלוכורי Ampelochori אם תצפיות מדהימות לכפר ולנהר קלאריטיקו הזורם מצפון לכפר. משם ירדנו לגשר פוליטסה שם עובר נהר הארכטוס ומשם בדרך כלל מתחילים את הרפטינג בנהר.

זהו כאן מסתיים טיולינו להיום. בדרכנו חזרה ליואנינה עברנו שוב את שני הכפרים שבפתחו של חבל צומרקה לאזנה Lazena אליניקו Elliniko.

תכנון טיול לצפון יוון ההררית כולל חבל צומרקה

טיסה ליוון דרך אתונה:
    טיול לצפון יוון ההררית ניתן לנחות באתונה להשכיר רכב לצאת לכיוון העיר פטראס ולחצות את הגשר ריו אנטיריו Rio Antirrio וליסוע לכיוון העיר ארטה Arta משם אפשר להמשיך לחלק הדרומי של צומרקה וללון בעיירה וורגארלי Vourgareli ולהתחיל למעשה את טיולינו בחבל צומרקה. מלון מאוד מומלץ בעיירה וורגארלי Hotel Rouista resort  מלון בוטיק ברמה גבוהה ובמיקום מעולה.

אופציה נוספת היא להמשיך לעיר יואנינה Ioanina וללון שם לפחות 4 לילות כבסיס יציאה לטיולי יום.

טיסה ליוון דרך סלוניקי:
    נחיתה בסלוניקי רכב שכור ומשם נסיעה של כ-שלוש וחצי שעות לכיוון העיירה מצובו לינה 2 לילות במצובו ומשם להמשיך בהתאם לתכנון.

העיירה מצובו צפון יוון ההררית מחוז אפירוס תצפית ממלון גרנד פורסט

טיסה ליוון ליואנינה דרך אתונה:

ניתן בתכנון מיוחד לטוס מוקדם בבוקר מתל אביב לאתונה ומשם קונקשיין קצר וטיסה ישירה ליואנינה בירת מחוז אפירוס. לינה 3-4 לילות בעיר יואנינה ומשם לצאת כל יום לטיול אחר.

תצפית על העיר יואנינה מחוז אפירוס צפון יוון

טיול משפחות קבוצות טיולי חברה לצפון יוון

כותב המאמר דוד גלזר הוא הבעלים של חברת טופטרוולס Top –Travels  המתמחה למעלה מ-25 שנה בארגון טיולי נופש והפקת אירועים למשפחות ולקבוצות ביוון ובטיולי גיבוש לחברות ליוון בשיתוף הצוות המסור שלה בצפון יוון. ליהנות מהנופים היפים בעולם,ללון במלונות בוטיק שנבחרו בקפידה ומתאימים לצרכי הלקוח, טברנות מקומיות עם אוכל מעולה,מוזיקה ותרבות חמה עם הרבה שמחת חיים, אטרקציות בטבע ,טיולי ג'יפים, אופני הרים, רפטינג, טראקינג, רכיבה על סוסים וכל מה שתרצו.

Hotel Rouista resort

לקבלת הצעה אטרקטיבית צרו עימנו קשר – לחצו כאן!

יש לך תגובה נשמח לשמוע:

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.