טופטרוולס > בלוג יוון > קאבלה והאי תאסוס: לגלות את יוון המיוחדת והפחות מוכרת
    • לתכנון והזמנת חופשה בלתי נשכחת

      התקשרו: 0522-633122 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

      שם מלא

      אימייל

      טלפון

    • מדוע לנפוש איתנו?

      מדוע לנפוש איתנו?

      • כי נדאג לכל מה שצריך לחופשה המושלמת שלכם: טיסות, השכרת רכב, לינה וטיולים.
      • כי יוון היא הבית והמומחיות שלנו מעל 15 שנה ויש לנו הצעות ייחודיות שלא תמצאו בשום מקום אחר!
      • כי אנחנו חברת בוטיק שנותנת לכם יחס אישי ותופרת חבילת נופש איכותית במיוחד בשבילכם!

    קאבלה והאי תאסוס: לגלות את יוון המיוחדת והפחות מוכרת.
    Kavala and Thasos Island: Discover the Less familiar in Greece 

    יוון מלאה באיים קסומים ומפנקים בעלי חול לבן וים תכלת, ובערים עתיקות ומרתקות בעלות שלל אטרקציות. לא סתם הפכה יוון לאחד היעדים האהובים ביותר על מטיילים מהעולם ומישראל בפרט. אך יוון טומנת בחובה עוד אוצרות שטרם התגלו למטייל הישראלי. שניים מן האוצרות הללו הן האי תאסוס והעיר הסמוכה לו קאבלה. שניהן מלאות חן ויופי עוצר נשימה, באי תאסוס תמצאו את כל מה שתרצו לנופש מרגיע ומפנק ואילו בקאבלה תמצאו יעד עם שלל אתרים מרתקים. בואו להכיר את יוון הפחות מוכרת והיותר מיוחדת. 

    האי תאסוס – גן עדן שטרם נגלה
    האי תאסוס נחשב לאחד האיים הירוקים והעדינים ביותר מאיי יוון, ונמצא כ-10 ק"מ מהעיר קאבלה ומהיבשה הקרובה ביותר אליו. האקלים והצמחייה באי גורמים לו להראות כמו גן עדן עלי האדמות, יחד עם חופים חלומיים והרים הטומנים בחובם יערות-עד. האי תאסוס נחשב לזול יחסית לשאר איי יוון, והוא מתוייר במיוחד על ידי משפחות וצעירים מבולגריה ושאר מדינות יוגוסלביה לשעבר, שגילו את גן העדן הקסום הזה.
    מעבורות תכופות מקשרות בין תאסוס לקאבלה ומאפשרות הגעה נוחה לאי למטיילים. גם רשת האוטובוסים באי מצוינת ומקלה מאוד על ההתניידות בתוך תחומיו. האטרקציות המרכזיות באי הן פשוט היופי והטבע המדהים שלו. חופי הים בצבעי התכלת, כפרים מיוחדים ומקומיים מסבירי פנים, אתרים היסטוריים, כל אלו ועוד רבים הופכים את האי לאחד היעדים המוצלחים ביותר שיש ליוון להציע. עיר הבירה של תאסוס נקראת לימנאס, בה ימצאו המטיילים שפע אטרקציות ונקודות חן מרהיבות כדוגמת המוזיאון הארכיאולוגי. הכפרים המיוחדים של האי מתהדרים בארכיטקטורה מסורתית וייחודית, המאופיינת בבתים עשויים אבן, עם רחובות צרים וגגות רעפים אפורים. תאסוס ידוע גם כיעד נהדר לטיולים רגליים, שבילי הליכה רבים חוצים את האי, ומובילים לנקודות בעלי נוף עוצר נשימה, לטירות עתיקות ומערות מסתוריות. אחד היעדים המעניינים ביותר באי הוא אזור אגורה העתיקה, אתר מרתק עם מקדשים ותיאטרון ישנים, ושרידי עתיקות נוספים. אתר מעניין נוסף הוא מנזר המלאך מיכאל, הנחשב למגן האי ובעל נוף מדהים אל הים האגאי. בעבר היו לתאסוס שני נמלים מרכזיים, האחד למטרות סחר והשני למטרות צבאיות, הנמל העתיק ביותר באי מכונה בעיקר "הנמל הישן" והוא סגור לתנועה ימית, טיול במזח הנמל הישן יחשוף סודות וסיפורים מעברו של האי. הנמל הישן ציורי ומרהיב מאוד. נופי השמש השוקעת הנשקפים ממקום זה יפים להפליא. למרות שרוב חופי תאסוס מפותחים ומלאים במלונות מפנקים ומתקני תיירות נוספים, הם עדיין לא איבדו את האווירה הטבעית והטהורה של האי. נסיעה ברחבי תאסוס תוביל אתכם גם לכמה מהחופים המבודדים והשקטים ביותר שתמצאו בצפון יוון.

    חלק מהחופים הטובים ביותר בתאסוס:

    • החוף המוזהב (golden beach) – כ12 ק"מ דרום מזרחית לבירה לימנאס נמצא לו החוף המוזהב, רצועת חוף ארוכה ומרשימה עם חול זהוב ומים בצבע קריסטל מנצנצים. החוף מוקף בצמחייה שופעת המגיעה עד לקו החוף. בחוף תמצאו שמשיות וכסאות להשכרה, וחנויות ודוכנים שונים.
    • חוף גן העדן (Paradise beach) – 20 ק"מ דרומית ללימנאס תמצאו את אחד החופים הפופולאריים ביותר באי ובצדק, מיקומו הקסום והחול הלבן והרך הפכו את החוף לאחד מטובים ביותר ביוון כולה.
    • חוף מטאליה (Metalia beach)- כ-39 ק"מ דרום מזרחית לבירה לימנאס שוכן לו חוף יפה ונעים לרחצה, הנמצא צמוד לכפר השני בגודלו בעיר, לימנאריה.
    • חוף פאסילי אמוס (Psili ammos beach) חוף פאסילי אמוס הינו בעל רצועת חוף ארוכה, חול לבן ורך ומים מדהימים בצבעי התכלת. הוא ממוקם בין העיירה פוטוס לבין אסטריס בחלקו הדרומי של האי

    קאבלה – "מונאקו של יוון"
    קאבלה היא עיר נמל קסומה וחשובה בצפון יוון, השוכנת אל מול חופיו של האי תאסוס. קאבלה אשר נבנתה על חורבותיה של העיר העתיקה ניאופוליס, נחשבת לאחת הערים האטרקטיביות ביותר מערי יוון והיא מלאה באטרקציות ונקודות תיירותיות מעניינות. בקאבלה חיים כמאה אלף תושבים ומדי שנה מתקיים בעיר פסטיבל אתנוגרפי ידוע מהנחשבים מסוגו ביוון. העיר היוונית המרשימה הזו בנויה בצורה מדהימה של אמפיתיאטרון ענק, על מורדות הר סימבולו ומלאה בניגוד של מבנים עתיקים לצד חדשים. הכיכרות הגדולות והמושקעות, הבניינים המודרניים ומרכזי הקניות מהווים ניגוד מעניין ונעים לצד הישן והמסורתי של העיר, לגנים הקטנים, ולסמטאות העתיקות של צדה המזרחי של קאבלה. למעשה, מראה העיר כולה מושפעת רבות מתקופת האימפריה העות'מאנית ששלטה בעיר משנת 1387 ועד לשנת 1912. בעיר אף נעשו חילופי אוכלוסייה, בין אם בכח או בין אם ברצון, בין טורקיה לבין יוון. נמל קאבלה הציורי נחשב לאחד האתרים המומלצים בעיר, עם אינספור סירות דייג צבעוניות קטנות העוגנות לאורך קו החוף ושפע מסעדות בתי קפה ודוכנים. בין האתרים הטובים בעיר ניתן למנות גם את החומות העתיקות, הטירה הביזנטית, וכמובן הקמארס- אמת מים גדולה ומרשימה שנבנתה על ידי האימפריה העות'מנית והסולטן סולימן המפואר במאה ה-16. העיר העתיקה של קאבלה נקראת panagia והיא מאופיינת בסגנון בתים ובנייה טורקי ומודרני יחד, העיר העתיקה בעלת נוף מרשים לים והאווירה בה מחזירה את המטיילים לתקופות שונות בהיסטוריה של קאבלה. הטירה המרשימה בעיר נהרסה כבר בשנת 1391 ונבנתה מחדש כמה פעמים על ידי הביזנטיים לפני שהאימפריה העות'מאנית השתלטה על העיר. הרומנטיקנים שבינכם ישמחו לטייל סביב העיר העתיקה במיוחד בשעות הערב מכיוון שהאזור מואר בצורה יפה ורומנטית. עם כל כך הרבה יופי ואופי לעיר, תושביה מתייחסים בחיבה רבה לעירם והעיר כונתה לא פעם כ"מונאקו של יוון", גם בידי המקומיים אך גם בידי תיירים שגילו את הקסם של העיר. בקאבלה נמצא גם כפר קטן ויוקרתי בשם "פאליו", לו חוף קטן ויפהפה הידוע כאחד החופים הטובים בצפון יוון. פאליו הינו כפר קטן אך בעל נקודות חן ובתים מפוארים וגדולים וכמה מסעדות ברים וטברנות מומלצות.  מקאבלה עצמה ניתן לקחת מעבורות בכל ימות השנה לאיים שונים באזור, וכמובן לאי הצמוד והמרהיב, תאסוס.

    קאבלה נחשבת ליעד חלומי לאוהבי קולינריה ובמיוחד לאוהבי המטבח היווני, העיר מנוקדת בשפע בתי קפה, מסעדות, ודוכני מזון טעימים איכותיים ומסורתיים. טיול בעיר ובמיוחד באזור הנמל, מלווה לרוב על ידי ניחוחות ומראות מדהימים של המטבח היווני, עם מנות המורכבות לרוב מדגים טריים ועסיסיים המסופקות על ידי ספינות הדייג. מסביב לקאבלה תוכלו למצוא ימי טיול נהדרים ושפע אטרקציות וחוויות שלא תמצאו באף יעד אחר ביוון. ההתניידות בעיר נוחה למדי והעיר מרושתת באוטובוסים נוחים, ואף ספינות, או רכבים ואופניים להשכרה איתם תוכלו לחקור את עיר קסומה זו.

    גם תאסוס וגם קאבלה נחשבים ליעדים סודיים וקסומים שטרם התגלו בצפונה של יוון, טיול בשני יעדים צמודים ומדהימים אלו הינו שילוב של הטבע, החופים, האדריכלות, התרבות וההיסטוריה היוונית יחד עם האוכל היווני האופייני למקום. הצטרפו לטופטרוולס לטיול יוצא דופן ליעדים אלו, ובואו להתאהב ביופי המיוחד הזה באוכל בתרבות ובאנשים מלאי שמחת חיים. אז אם מתאים לכם ליהנות מהנופים היפים בעולם, אוכל מעולה, מוזיקה ותרבות חמה עם הרבה שמחת חיים ביעד שהישראלים טרם גילו –טיול לתאסוס וקאבלה הוא בשבילכם.

    לקבלת הצעה אטרקטיבית צרו עימנו קשר – לחצו כאן!

    יש לך תגובה נשמח לשמוע:

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.