טופטרוולס > בלוג יוון > גלו למה אתם חייבים לבקר בסלוניקי וחלקידיקי!
    • לתכנון והזמנת חופשה בלתי נשכחת

      התקשרו: 0522-633122 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

      שם מלא

      אימייל

      טלפון

    • מדוע לנפוש איתנו?

      מדוע לנפוש איתנו?

      • כי נדאג לכל מה שצריך לחופשה המושלמת שלכם: טיסות, השכרת רכב, לינה וטיולים.
      • כי יוון היא הבית והמומחיות שלנו מעל 15 שנה ויש לנו הצעות ייחודיות שלא תמצאו בשום מקום אחר!
      • כי אנחנו חברת בוטיק שנותנת לכם יחס אישי ותופרת חבילת נופש איכותית במיוחד בשבילכם!

    גלו למה אתם חייבים לבקר בסלוניקי וחלקידיקי!
    visit Thessaloniki and Halkidiki

    סלוניקי, השער לצפון יוון ואחת הערים הטובות והמעניינות במדינה, טומנת בחובה יעד תיירותי מופלא עם שלל אטרקציות, היסטוריה מעניינת, ותרבות מרתקת. אך חופשה בסלוניקי יכולה להפוך לנופש מושלם במידה ותשלבו את הביקור בעיר עם ביקור ביעד הקיץ החם של צפון יוון, חלקידיקי. חלקידיקי חצי האי בצורת שלושה אצבעות היוצאות מן היבשה לים ממוקם במרחק נסיעה קצר מסלוניקי, ומציע חופים מושלמים, כפרים הררים, ומקומות אירוח מפנקים. בואו לגלות למה אתם חייבים לטוס לחופשה מושלמת בסלוניקי וחלקידיקי.

    סלוניקי עיר של שמחה.
    ברוך הבא לסלוניקי! העיר השנייה בגודלה ביוון והגדולה ביותר בצפון המדינה. היא ממוקמת כ520 ק"מ צפונית לאתונה ונחשבת לבירתה של מחוז מקדוניה היוונית ולנקודה מצוינת לתחילתו או לסיומו של הטיול בצפון. עיר זו הנה מרכז תרבותי מהחשובים ביוון, הממוקמת למרגלות הים. סלוניקי היא מטרופולין גדול ומודרני, הנושאת עמה את סימני ההיסטוריה והתרבות היוונית המודרנית שיחד מעניקים לעיר יופי וקסם מיוחד. מהרגע שנוחתים בסלוניקי, קל להתאהב בה, יש בה ניגודיות קסומה של יופי עדין יחד עם המון אנשים ותוהו ובוהו יוצא דופן. יש בה ארכיטקטורה מדהימה על רקע נופים נהדרים של טבע הרים וים. על אף שסבלה מהמשבר הכלכלי בשנים האחרונות, רחובותיה תמיד מלאים, חיים ותוססים והטברנות של העיר, מלאי שמחה ואוזו. הרובעים השונים בעיר הן עולמות קטנים בפני עצמן, וכשמטפסים על החומות הביזנטיות שמקשטות את העיר, צופים בכל אותן עולמות ומגלים עיר רחבה ומלאת חיים. הסמל האייקוני ביותר בעיר הוא ללא ספק המגדל הלבן, מגדל עגול ומרשים שהוקם על ידי האימפריה העות'מנית במאה ה-13 במטרה להגן על העיר מפולשים. כיום מטיילים יכולים לטפס אל ראש המגדל בגובה של 34 מטר ולחזות בנוף מרהיב על אזור הנמל של סלוניקי, וכן לבקר במוזיאון לתרבות הביזנטית הנמצא בתוך המגדל. במקור, נבנה המגדל הלבן כבית כלא ואזור הוצאה להורג של האימפריה העות'מאנית. אחד מהסיפורים על המגדל מספר כי המבנה היה ידוע בשם "מגדל הדם", עד שב1883, אחד האסירים צבע את המגדל כולו בלבן בתמורה לחירותו. אזור הטיילת והחוף של סלוניקי עבר לאחרונה חידוש וכיום הוא תוסס, חיי ונהדר להליכה או רכיבה על אופניים. לאורכה של הטיילת תמצאו ברים, מסעדות ובתי קפה נעימים. לאחר גירוש ספרד הגיעה לעיר סלוניקי קהילה גדולה ומפוארת של יהודים, שרובה נמחקה בזוועות מלחמת העולם השנייה. עד היום חיה בעיר קהילה משגשגת, וניתן לבקר במוזיאון היהודי של סלוניקי ובבית הכנסת הגדול וללמוד על התרבות היהודית בעיר. בשנת 1917 פרצה בסלוניקי שריפה גדולה שמחקה יותר מחצי מהעיר. אחד הרובעים הקסומים שניצלו מאימתה של השריפה הגדולה, הינו רובע אנו פולי (Ano Poli), הממוקם בנקודה הגבוהה ביותר של העיר, ומשתרע עד לחומות הביזנטיות. בתי המגורים והרחובות הצרים של הרובע הינם דוגמא אותנטית של מסורת אדריכלית מקדונית ובלקנית היוצרים אווירה שלווה וציורית, הרחק מהמקצבים העירוניים של מרכז העיר. טיול באנו פולי היא דרך נהדרת להכיר את הטעמים של המטבח היווני בעודכם נהנים מנוף מרתק של סלוניקי מלמעלה. סלוניקי היא ללא ספק עיר ששווה לבקר בה, אך שילוב עם חלקידיקי הופך חופשה שכזו, ללא פחות ממושלמת.

    חלקידיקי
    רק כשעתיים נסיעה מהעיר היפה ביותר בצפון, סלוניקי, נמצא  יעד הקיץ המוביל והטוב ביותר של צפון יוון- חלקידיקי, הטומן בחובו כמה מהחופים היפים ביותר בעולם. חצי האי חלקידיקי מעוצב כמו יצירת אומנות של הטבע, בעוד הוא מורכב משלושה אצבעות ה"יוצאים" מן היבשה אל חופיו המושלמים של הים האגאי. קסנדרה, האצבע הראשונה מפורסמת בזכות אתרי התיירות והחופים המושלמים שבה. האצבע השנייה, סיתוניה, מתויירת מעט פחות אך מתגאה במפרצים נסתרים, כפרים הררים, עמקים מוריקים וחופים שקטים ומבודדים. האצבע השלישית והאחרונה בחלקידיקי נקראת הר אתוס, זוהי למעשה קהילה נזירית בה מותרת הכניסה לגברים בלבד. החופים של חלקידיקי זכו למוניטין של החופים הטובים ביותר ביוון. כ71 חופים מושלמים של חול לבן וים כחול מקשטים את חצי האי. חלקידיקי נחשב גם לאחד האזורים הירוקים ביוון וכולל בתוכו 12 אזורים המוגנים על ידי רשות הטבע היוונית. ניתן לצאת לשפע מסלולי טיולים מרהיבים בחצי האי ולשלבם עם פעילויות של צפרות או פיקניק נעים למרגלות אגם. אם אתם חובבי אופניים, תשמחו לגלות שחלקידיקי מציע אינסוף מסלולי רכיבה ופעילות בכל ימות השנה, לצד הטבע היפהפה והנופים עוצרי הנשימה, זו ללא ספק אחת הסיבות שמושכות תיירים לבקר בחלקידיקי מכל רחבי העולם. למעשה, הודות למזג האוויר הנעים שבו, חלקידיקי הוא יעד אידאלי בכל ימות השנה. בקיץ כמובן האטרקציות המרכזיות הן הים והחופים, אך גם בחורף תוכלו למצוא שפע אתרים ומראות נהדרים שיהפכו את החופשה שלכם ללא פחות ממושלמת. האזור מתאים גם לפעילויות ספורט ואקסטרים כדוגמת טיפוס הרים ומסלולי הליכה רגליים. ישנם הרים רבים בחצי האי כמו הר הולומנטס, הר איתמוס והר סטטוניקו, כולם מציעים שפע של אפשרויות בכל הנוגע לטיפוס לפסגתם. הדרך עצמה מסלוניקי ולחלקידיקי נעימה וחלקה, וניתן אף לעצור בכמה אתרים ביזנטיים בדרכה, או לטעום את סצנת האוכל המדהימה של האזור.
    אוהבים יין? ברחבי חלקידיקי מפזורים מאות יקבים ויינות מומלצים וטעימים, המציעים סיורים וטעימות נהדרות של יין מקומי משובח, דרך נהדרת לחקור את חלקידיקי. עצרו באגיוס פאבלוס, וטעמו את אחד היינות המוכרים של האזור PDO Slopes of Meliton יין אדום, המיוצר על מורדותיו ההרריים של הר מליטון בסיתוניה.
    מלבד היותו של חלקידיקי יעד מועדף על אוהבי השמש, חובבי הטבע והאקסטרים. חלקידיקי הוא יעד נהדר גם לאהובי המטבח היווני והקולינריה המקומית. מדי שנה, בחודש יוני, מתקיים בחצי האי היפה פסטיבל של אוכל גורמה מבית מלונות היוקרה "סאני". הפסטיבל מפגיש שפים ובעלי מסעדות מישלן מכל יוון ואף מחוצה לה, ויחד יוצרים השפים מנות חדשניות, טעימות ומדהימות. המשתתפים זוכים כמובן לגלות טעמים חדשים, להשתתף בסדנאות הבישולים ולחוות חוויה של פעם בחיים.
    לאחר פסטיבל מרהיב זה, רשת מלונות "סאני" פותחים גם את פסטיבל המוזיקה המדהים של חלקידיקי הנערך מחודש יולי ועד לחודש אוגוסט. הפסטיבל נערך על גבעת סאני, על רקע מגדל יפיפה מימי הביניים והים האגאי הכחול. הפסטיבל כולל מגוון רחב של הופעות ומוסיקה מסורתית ועכשווית מכל רחבי העולם. בנוסף לכמה אתרים ארכיאולוגיים מרשימים, חלקידיקי הוא גם מקום משכנה של מערת פטרלונה שהתגלתה בטעות בשנת 1959. המערה ממוקמת בחלקו המערבי של הר קציקה, וטומנת בחובה שלל נטיפים מכוסים אדמה בצבע אדום מה שגם מקנה לה את שמה "מערת האבנים האדומות". מלבד המראות המהפנטים של המערה, יש לה גם סיפור ארכיאולוגי חשוב. בשנת 1960 ארכיאולוגים גילו במערה שרידי שלד של אישה צעירה מלפני 700,000 שנה. השלד של הצעירה נחשב לאחד הממצאים האנושיים הקדומים ביותר באירופה.

    כך שבין אם אתם חובבי טבע והרים, חופים ובתי מלון מפנקים, או שבכלל אוהבי סצנה עירונית בועטת וקולינריה מקומית. חופשה בסלוניקי בשילוב עם חלקידיקי היא החופשה הבאה שלכם, חופשה שתכלול את כל האטרקציות והחוויות שיהפכו אותה לחופשה המושלמת.

    לקבלת הצעה אטרקטיבית צרו עימנו קשר – לחצו כאן!

    יש לך תגובה נשמח לשמוע:

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.