טופטרוולס > בלוג יוון > מנזרי המטאורה – הפלא של צפון יוון
    • לתכנון והזמנת חופשה בלתי נשכחת

      התקשרו: 0522-633122 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

      שם מלא

      אימייל

      טלפון

    • מדוע לנפוש איתנו?

      מדוע לנפוש איתנו?

      • כי נדאג לכל מה שצריך לחופשה המושלמת שלכם: טיסות, השכרת רכב, לינה וטיולים.
      • כי יוון היא הבית והמומחיות שלנו מעל 15 שנה ויש לנו הצעות ייחודיות שלא תמצאו בשום מקום אחר!
      • כי אנחנו חברת בוטיק שנותנת לכם יחס אישי ותופרת חבילת נופש איכותית במיוחד בשבילכם!

    מנזרי המטאורה – הפלא של צפון יוון

    Meteora monasteries the wonder of north Greece

    מנזרי המטאורה הינם קבוצת המנזרים הגדולה והחשובה ביותר בצפון יוון ובעלי היסטוריה מרתקת של אלפי שנים. מנזרים אלו עומדים בקצותיהם של מצוקים ופסגות אבן דקיקות ויוצרים מחזה מרהיב וסוריאליסטי שהופך את האתר כולו לאחת האטרקציות הטובות והמתויירות ביותר ביוון.

    מנזרי המטאורה ממוקמים בקרבת העיירות קלמבקה וקסטראקי במחוז תסאליה, צפון יוון והם נחשבים לאחד מפלאי תבל החדשים. פירוש השם "מטאורה" הינו "תלויים באווירה" והוא מתייחס לקבוצת המנזרים וגם לעמודי האבן המופלאים המחזיקים אותם, זהו למעשה שילוב של עולם הטבע עם פלא הבנייה האנושית. עמודי האבן נישאים לגובה של עד 400 מטרים מן הקרקע והם נוצרו באזור כבר לפני יותר משישים מיליון שנה, עם זאת, במאה ה-14 נוסף על ידי קבוצת נזירים, נגיעה אנושית וייחודית לאזור הטבעי והקסום- קבוצת מנזרים הממוקמים בפסגת הצוקים.

    בעבר, לא היו קיימים המנזרים במטאורה ובכל זאת נזירים ראשונים החלו להתיישב במערות על המצוקים כבר במאה ה-11 מתוך השאיפה והרצון להתבודדות ומציאת השקט. הגישה והטיפוס למערות ומגורי הנזירים היו באמצעות סולמות רעועים וארוכים במיוחד, דבר שלא פעם עלה בחיי אדם. בתחילת המאה ה-14 עוד ועוד נזירים החלו להגיע למצוקי המטאורה בחיפוש אחר שקט נפשי וגם מקום מסתור לאוצרות הכנסייה. וכך לאט לאט, החלו הנזירים במקום לבנות כנסיות ומנזרים על גגות המצוקים. המנזרים נבנו ישירות על הסלע, ללא תשתיות או יסודות מה שגרם לשחיקתם במשך השנים. במשך כל התקופה בה הנזירים חיו במנזרים על קצות עמודי האבן, תושבי הכפר קלמבקה הסמוך דאגו לספק להם מזון ומצרכים בתרומה למקום תפילה ייחודי. במשך כל השנים הייתה הכניסה למטאורה מורשית לגברים בלבד. אט, אט החלו המנזרים לשקוע ולקרוס וכבר במאה ה-19 המנזרים הבודדים שנותרו הפכו לאטרקציה תיירותית להן נבנו מדרגות ייעודיות. במלחמת העולם השנייה, שימשו המנזרים כמקום מסתור ופעילות לפרטיזנים היוונים שנלחמו בפלישת הנאצים לשטחם, אך הנאצים שגילו את המקום, הפציצו אותו וחלק מהמנזרים נהרסו.
    בתום מלחמת העולם השנייה החליטו קבוצה של מקומיים לעלות ולשפץ את המנזרים ולהחזירם לשימוש.
    לאחר שקיבלו את אישור הכנסייה ובעזרת הקהילה המקומית, הצליחו לשקם את האזור כולו והנזירים אף חזרו לפעול ב6 מנזרים שונים באזור. 2 מנזרים המיועדים לנשים ואילו 4 מנזרים המיועדים לגברים.

    בשנת 1988 הוכרז האזור כולו כאתר מורשת עולמי וכיום ידוע כאחד האתרים התיירותיים היפים ביותר ביוון ובעולם כולו. המנזר הקרוב ביותר לכפר הוא מנזר איו ניקולאו אנאפאפסה אשר על קירותיו ניתן לחזור באיורים וציורי קיר של קדושים שונים בנצרות וסצנות שונות מחייו של ישו. כיום במנזר זה מתגורר נזיר אחד בשנות ה-50 לחייו. מנזרי הנשים במטאורה נקראים מנזר איה ברברה ומנזר איו סטפנו. במנזר איה ברברה חיות קבוצה של נשים בכל הגילאים המתחילות את יומן בשלוש וחצי לפנות בוקר בתפילות ובין היתר עוסקות בצביעת חלוקי אבן אותם הן מוכרות לתיירים. מנזר איו סטפנו משמש כמוזיאון המספר על האזור ובניית המנזרים, ובעל נוף נהדר על כל האזור ועל העיירה קלאמבקה השוכנת למטה. המנזר הידוע ביותר בקבוצת המנזרים הינו מנזר "מגאלו מטאורו" (Moni Megalo Meteoro) הוא גם אחד המנזרים העתיקים ששרדו מהמאה ה-14 ובעל כנסייה מרכזית המתנשאת לגובה של 24 מטר. מנזרי המטאורה הם ללא ספק יעד מרהיב ועוצר נשימה, כזה שתזכרו עוד שנים רבות, אך בנוסף להיותו אתר תיירות מצוין, הוא בנוסף בסיס נהדר ליציאה לטיולים בכפרי זגוריה או צומרקה וכמובן לחקור את הכפרים והעיירות הקסומות שבאזור.

    לקבלת הצעה אטרקטיבית צרו עימנו קשר – לחצו כאן!

    יש לך תגובה נשמח לשמוע:

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.