טופטרוולס > בלוג יוון > פסח בכרתים וברודוס
    • לתכנון והזמנת חופשה בלתי נשכחת

      התקשרו: 0522-633122 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

      שם מלא

      אימייל

      טלפון

    • מדוע לנפוש איתנו?

      מדוע לנפוש איתנו?

      • כי נדאג לכל מה שצריך לחופשה המושלמת שלכם: טיסות, השכרת רכב, לינה וטיולים.
      • כי יוון היא הבית והמומחיות שלנו מעל 15 שנה ויש לנו הצעות ייחודיות שלא תמצאו בשום מקום אחר!
      • כי אנחנו חברת בוטיק שנותנת לכם יחס אישי ותופרת חבילת נופש איכותית במיוחד בשבילכם!

    שמחה רבה, שמחה רבה, אביב הגיע פסח בא, וביחד עם חג החירות מגיעים גם הניקיונות האינסופיים, הפקקים בכבישים, אתרי הנופש העמוסים עד התפוצצות והמחירים האסטרונומיים בבתי המלון בארץ,  אז מה יותר שפוי והגיוני מאשר לקחת את המשפחה ופשוט לנסוע מכאן לנופש רגוע של כמה ימים באיזה אי יפהפה ושקט, הנמצא לא רחוק מפה ומציע נופים מדהימים, אווירה שקטה ונעימה ומחירים סבירים ביותר.

    בחרנו עבורכם שני איים כאלה ממש מעבר לפינה והם כרתים ורודוס, המוכרים לרובנו בעיקר כיעדי קיץ פופולאריים, אך מציעים גם אפשרויות מעולות לחופשת אביב מהנה.
    שני האיים היווניים הגדולים שוכנים במרחק טיסה קצרה מישראל ובנוסף לחופים המדהימים המקיפים אותם, הם מציעים למבקרים בהם גם עושר של נופים ואתרים שממש כיף לטייל בהם בעונה זו של השנה, לפני שנהיה חם מידי… מזג האוויר ברודוס וכרתים הוא נעים, בדרך כלל, בתקופת פסח ועשוי להגיע לסביבות ה 20 – 18 מעלות בצהרי היום, עם די הרבה שעות שמש, ובעוד שעבור מרבית הנופשים זה לא חם מספיק בשביל לרחוץ בים, הרי שזה מזג אוויר מעולה לטיולים ולהליכות רגליות.

    בכרתים בפסח ההרים הגבוהים מלאים בשלג, נחלים זורמים ותוכלו ליהנות מטיולים רגליים, או טיולי אופניים, באתרי טבע ופריחה מרהיבים הנמצאים בעיקר בחלקו המרכזי והמערבי של האי, אזור רתימנו ואזור חאניה. לא רחוק מעיר המחוז היפהפייה, חאניה (Chania). נמצאים הגנים הבוטניים של כרתים כמה קילומטרים דרומית לחאניה ומומלץ לבקר בהם ולהמשיך משם, בדרך הציורית, אל Omalos ואל ההרים הלבנים המושלגים בתקופה זו של פסח(Lefka Ori), בחודש מאי ניתן לטייל בקניון סאמאריה (Samaria Gorge) הנחשב ובצדק לאחד ממסלולי ההליכה בטבע היפים ביותר באי. בקרבת מקום נמצאים עוד כמה קניונים מרהיבים, כמו Agia Irini הנמצא ליד כפר Moni.

    חאניה (Chania) היא העיר השנייה בגודלה בכרתים ונחשבת, ללא צל של ספק, לעיר היפה ביותר באי ולאחת מהערים היפות ביוון… היא מתהדרת בנמל הוונציאני הרומנטי שלה, כמו גם בעיר העתיקה, בה ניתן לשוטט בסמטאות ציוריות ואף לטייל ברובע היהודי ולבקר בבית הכנסת "עץ החיים". בתקופה זו של השנה עוד אין כאן הרבה תיירים וזוגות רומנטיים יכולים להתענג על כל רגע.

    מומלץ מאוד לצאת מחאניה ליום טיול בפינה הצפון – מערבית של כרתים, אל נמל הדייגים הציורי ב Kastelli Kissamos, וממנו אל החופים באלוס ופאלסרנה  Balos   Falassarna Beach שעל הצד המערבי.

    מזרחה מחאניה, באמצע הדרך להרקליון, נמצאת עיר החוף Rethymno מהיפות בכרתים ששימשה כבירתו של האי בתקופת השלטון העותומאני… יש כאן מבצר מרשים למדי, נמל ישן, סמטאות ציוריות, בתי קפה, שווקים צבעוניים ושילוב של סגנונות ארכיטקטוניים טורקיים וונציאנים ההופכים את הביקור בעיר הקטנה לחוויה המצדיקה כמה שעות טובות ואולי אפילו יותר מכך.

    מערבה משם נמצאת הרקליון (Heraklion), בירתו של כרתים והעיר הגדולה באי. כמו חאניה, גם הרקליון מתגאה בנמל ונציאני עתיק יומין ובנוף משובב עין, אך למרות כל אלו, היא לא יפה כמו אחותה הקטנה שבמערב האי ולא מצדיקה שהות ארוכה… לאלו מכם שאוהבים היסטוריה מומלץ לבקר במוזיאון הארכיאולוגי שבעיר, בו מוצגים כמה ממצאים מרשימים למדי מהתרבות המינואית בכרתים.

    האתר הארכיאולוגי המרכזי של כרתים, הלא הוא קנוסוס (Knossos), נמצא במרחק קצר מהרקליון ולמי שאוהב היסטוריה וארכיאולוגיה פשוט אסור לפספס את הביקור בו. התרבות המינואית של כרתים, שקנוסוס הייתה בירתה, פרחה ושגשגה לפני כארבעת אלפים שנה וכאן, באתר, ניתן לבקר באחד מהארמונות שהשתמרו באופן מעולה יחסית לגילו.

    האי רודוס שוכן כמאתיים ק"מ צפונית – מזרחית לכרתים, קרוב יותר לחוף הטורקי ולמרות שהוא קטן משמעותית מכרתים ומציע פחות נופי טבע ציוריים של הרים גבוהים, יערות וקניונים, גם כאן לא חסר מה לעשות בעונת האביב…

    העיר רודוס עצמה, הנמצאת בקצהו הצפוני של האי, מצדיקה יום או יומיים של שיטוטים: החלק העתיק של העיר (Medieval City) נבנה ברובו בימי הביניים וכמעט שלא ניזוק, כך שניתן לשוטט בסמטאות ולהתרשם מהביצורים האימתניים, מהחומות המרשימות ומארמונות
    האבירים. ניתן לראות בעיר גם סגנונות בניה טורקיים-עות'ומאניים, איטלקיים וכמובן שגם את "הרובע היהודי" בו שגשגה במשך מאות שנים הקהילה המפוארת של רודוס. באקרופוליס של רודוס, הנמצא כמה מאות מטרים דרומית לעיר, ניתן לראות שרידים מרשימים מהתקופה ההלניסטית…

    מהעיר ניתן לנסוע דרומה, אל "עמק הפרפרים" הידוע (Valley of butterflies – Peta Loudhes) ואל שרידיה של טירת מונוליתוס (The castle of Monolithos) התלויה על צוק מרשים מעל חופו המערבי של האי, אל מול הים התיכון.

    גם ללינדוס ולסביבתה (Lindos) שווה להקדיש יום, או יומיים. העיר הקטנה והציורית שוכנת במרחק של כחמישים ק"מ מבירת האי, רודוס, ומתהדרת בבתים לבנים ובוהקים, במפרצים משגעים ביופיים ובאקרופוליס מרשים למדי.

    מכאן ניתן לצאת אל "שבעת המעיינות" (Epta Piges) : אתר קטן, ציורי ומקסים הנמצא באזור כפרי על הדרך מלינדוס לרודוס, או לכפרים הקטנים שמדרום ללינדוס, כמו Asklipiio, ולהתוודע לסגנון החיים שעדיין לא הושחת בשיני הזמן…

    ברודוס, כמו גם בכרתים, פועלות כמה וכמה חברות המציעות טיולי ג'יפים מאורגנים,
    או טיולי אופניים, פעילויות אתגריות בחיק הטבע וכיוצא בזה ושווה להצטרף אל אחד, או יותר מהסיורים שלהן, בעיקר אם לא בא לכם לבזבז את זמן החופשה היקר שלכם על התברברות בניווטים…

    ואיפה ישנים ? כפי שאתם בוודאי יודעים, לא חסרים בתי מלון וכפרי נופש ברודוס ובכרתים ורובם מציעים נופש ברמה גבוהה למדי ובמחירים נמוכים משמעותית ממה שאנחנו רגילים לשלם בארץ, אך בעוד שלנופש במלון יש את היתרונות שלו, הרי שהנופש בווילה מעניק חוויה שאין שניה לה… מרבית הווילות שוכנות במיקומים יפהפיים. הן בנויות בסטנדרט גבוה ובסגנון ארכיטקטוני מקסים, המשתלב עם הנוף הציורי שעוטף אותן מסביב ומציעות שפע של פינוקים, מבריכה ועד אזור בר,בי.קיו וממטבח מאובזר עד מערכת קולנוע ביתי משוכללת… גם בחישוב הכספי, כשכמה זוגות, או משפחות לוקחים וילה ביחד, הם לא ישלמו יותר מאשר מלון, אך חווית הנופש שלהם תהיה שונה ובלתי נשכחת.

    מאחלים לכולם פסח שמח ונופש שמח

    יש לך תגובה נשמח לשמוע:

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.