טופטרוולס > בלוג יוון > אתונה למטייל: 10 האטרקציות הטובות ביותר באתונה
    • לתכנון והזמנת חופשה בלתי נשכחת

      התקשרו: 0522-633122 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

      שם מלא

      אימייל

      טלפון

    • מדוע לנפוש איתנו?

      מדוע לנפוש איתנו?

      • כי נדאג לכל מה שצריך לחופשה המושלמת שלכם: טיסות, השכרת רכב, לינה וטיולים.
      • כי יוון היא הבית והמומחיות שלנו מעל 15 שנה ויש לנו הצעות ייחודיות שלא תמצאו בשום מקום אחר!
      • כי אנחנו חברת בוטיק שנותנת לכם יחס אישי ותופרת חבילת נופש איכותית במיוחד בשבילכם!

    אתונה למטייל: 10 האטרקציות הטובות ביותר באתונה
    ATHENS TRAVEL GUIDE: top 10 attractions in Athens

    אתונה היא אחת הערים הגדולות והעתיקות בעולם ואחד מהמקומות המתויירים ביותר ביוון ובגלובוס כולו. זוהי עיר מלאה בהיסטוריה מרתקת, תרבות עשירה, נופים מרהיבים וסצנה קולינרית מהטעימות ביבשת. זוהי עיר של ניגודים, עתיק מול מודרני, ישן מול חדש. את כל אלו ועוד רבים טומנת בחובה העיר הקסומה – אתונה, בירתה של יוון, ואחד מהיעדים האהובים על ישראלים ועל תיירים מהעולם כולו. בואו להכיר את עשרת האטרקציות הטובות ביותר, בעיר הטובה ביותר. אתונה למטייל, קריאה מהנה!

    אתונה היא בירת יוון וגם העיר הגדולה ביותר במדינה. היא נחשבת לאחת הערים העתיקות בעולם עם היסטוריה מתועדת המשתרעת על פני למעלה מ-3,400 שנה. אתונה ידועה כערש התרבות המערבית כפי שאנו מכירים אותה היום, שם צמחו רעיונות כמו הדמוקרטיה, הפילוסופיה והאומנות, והיא אף שימשה כבית לדמויות מרתקות כדוגמת אפלטון, אריסטו, סוקרטס ועוד. בעת שוטטות בעיר הבירה ניתן לחוש בקסם ההיסטורי שבה והעיר מנוקדת מאות אתרים היסטוריים מתקופת יוון העתיקה. אתונה קיבלה את שמה על שם האלה אתנה, אלת החוכמה, המלחמה, האמנות והצדק במיתולוגיה היוונית. מבחינה גאוגרפית אתונה שוכנת במרכזו של חבל ארץ הנקרא אטיקה, הממוקם בדרום מזרח יוון. האקלים באתונה מאופיין במזג אוויר ים תיכוני, המזכיר מאוד את מזג האוויר אצלנו בארץ. בחורף גשום וקריר יותר כששלג פוקד את העיר לפחות פעם בשנה, ובקיץ חם ולח עם כמעט בלי משקעים כלל. אתונה נוחה ומתאימה לביקור בכל ימות השנה, כשהתקופה המומלצת ביותר לטיול הן עונות האביב והסתיו, בחודשים בין מרץ למאי, ובין ספטמבר לנובמבר, אז מזג האוויר יציב יחסית ונעים. בחודשי הקיץ המוני תיירים פוקדים את העיר ויש לקחת שיקול זה בחשבון. בשל גודלה ובשל כמות האתרים המעניינים שבה, טיול באתרים של אתונה יכול להיות לעיתים משימה לא פשוטה. המדריך הבא יעזור לכם לגלות את עשרת האתרים הטובים והמומלצים ביותר, שיש לעיר קסומה זו להציע.

    משם המשכתי לכפר הציורי המבודד קלאריטס Kalarites  בדרך עפר פראית ועקלקלה בואכה לצפון חבל צומרקה. כל אותה נסיעה חוויתית חשבתי על הטרקים וטיפוס ההרים בנפאל כשרק שנה קודם טיפסתי על אחד מרכסי ההימליה לגובה של 6200 מטר.

    חבל צומרקה – "נפאל של יוון" דומה מאוד בנופיו הדרמטיים, בהרים המשוננים, בכפרים המבודדים, בנהרות השוצפים ובעיקר באווירה המיסטית להימליה של נפאל.

    האקרופוליס – נופים היסטוריה ותרבות

    השריד ההיסטורי הגדול והמרהיב ביותר מתקופת יוון העתיקה, המוקדש כולו לאלת העיר, האלה אתנה. האקרופוליס הוא למעשה מתחם של שרידים קדושים מתקופת יוון העתיקה הצופה על העיר ונראה ממש כ"שומר העיר" מגבעה בעלת אותו השם במרכזה של אתונה. מכאן גם נובע שמו של האקרופוליס, אקרו-פירושו פסגה, ואילו פוליס – עיר. ואכן במשך שנים הייתה האקרופוליס כסוג של עיר עליונה, שם שכן משכנו של המלך ומקדשים חשובים נוספים. הסיפורים המיתולוגים, הפסטיבלים הדתיים הגדולים, כתות גדולות, וכמה מהאירועים הגדולים והחשובים במדינה קשורים כולם למתחם קדוש זה. על גבעת האקרופוליס ההתיישבות החלה עוד באלף השישית לפנה"ס, אך את בנייתו של המונומנט והמבנים החלו בשיאה של האימפריה האתונאית – בתקופת אתונה העתיקה. מתחם האקרופוליס כולו מייצג את סגנון האדריכלות הטיפוסי והייחודי של יוון העתיקה. הוא היווה סמל לפאר וסמל לעוצמתה וחוזקה של אתונה, בתקופתה הגדולה ביותר. האדריכלות הייחודית ביוון משפיעה עד לימנו בעולם כולו, ומבנים מוכרים ברחבי הגלובוס נבנו בהשראתו של מתחם האקרופוליס היווני. אחד המבנים הידועים והמוכרים ביותר באקרופוליס הינו הפרנתון, אותו מבנה מרשים בעל מספר עמודים התומכים בו. הפרנתון נבנה לכבוד האלה אתנה, בין השנים 447-432 לפנה"ס, והוא שימש כמקדש אך גם כבית אוצר ואף בתקופה מאוחרת יותר, כמסגד.
    תיאטרון דיוניסוס הוא מבנה מרכזי נוסף במתחם האקרופוליס והוא נבנה לכבוד אל הטבע והפריון דיוניסוס, בתחילת המאה ה-5 לפני הספירה. האקרופוליס ממוקם על גבעה מעל אתונה העתיקה, רובע הפלאקה. הרכבת התחתית מגיעה לתחנת "Acropolic" הממוקמת כמעט בכניסה למתחם. יש לשים לב להגיע עם נעליים נוחות להליכה, כובע נגד השמש והגעה עם תיקים קטנים שכן תיקים גדולים לא מורשים להיכנס למתחם. המתחם פתוח במהלך כל ימות השנה החל מ-08:00 ועד 17:00 או 18:00 בערב.

    הפלאקה – אווירה יוונית במיטבה

    הפלאקה הוא הרובע התוסס, העתיק והמרכזי ביותר באתונה. ביקור ברובע זה הינו בגדר חובה למטייל באתונה והוא נחשב לאחד מהפעילויות המהנות ביותר בעיר, בייחוד בשעות הערב המוקדמות. הרובע מלא בחנויות ודוכנים, החל מדוכני מזכרות לתיירים ועד חנויות וגלריות של אמנים. זהו גם המקום למצוא מסעדות טובות בהן תחוו את הסצנה הקולינרית של יוון בצורה הטובה ביותר, תוכלו לשבת בחוץ, ליהנות מאוכל טוב, כוס של אוזו, מנגינות הבוזוקי ואווירה קסומה ומהנה. לאורכה של הפלאקה מפוזרים מספר מבנים מרשימים ומיוחדים מהמאה ה-19, וגם כמה כנסיות ביזנטיות מהיפות בעולם. השכונה הקרובה ביותר לאקרופוליס נקראת אנאפיוטיקה, בה תוכלו לשוטט ולהרגיש את האווירה התוססת של יוון המודרנית על רקע האקרופוליס והאווירה של יוון העתיקה.

    מוזיאון הארכיאולוגיה הלאומי – הצצה לחיים המרתקים של יוון העתיקה

    אחד המוזיאונים הגדולים והמעניינים בעולם בו תמצאו אוסף מרהיב של פיסול יווני עתיק, תכשיטים, כלי חרס, ועוד אוצרות שנמצאו בחפירות ארכיאולוגיות מתקופת יוון העתיקה. המוזיאון נפתח בשנת 1874 והוא איננו המוזיאון היחידי באתונה המוקדש לעת העתיקה ביוון, אך הוא ללא ספק, הגדול והמרשים שבהם. המוזיאון ממוקם כ-45 דקות הליכה מכיכר סינטגמה, בקרבת תחנת Viktoria. המוזיאון מכיל יותר מוצגים מכל מוזיאון אחר בעולם, ומציע אטרקציה ייחודית ומעניינת לאלו מכם הרוצים לגלות עוד על החיים בתקופת יוון העתיקה.

    שוק אגורה במרכז אתונה – סצנה קולינרית תוססת

    אתונה ידועה בשווקים הצבעוניים והמיוחדים שלה, וזהו ללא ספק אחד השווקים התוססים, הגדולים והטובים שבעיר. לא תמצאו שוק יותר תוסס מהשוק המרכזי באתונה הנקרא גם שוק אגורה (השוק הציבורי). אלו המגיעים מוקדם בבוקר יוכלו לראות את מאות המשאיות הפורקות סחורה לדוכני השוק השונים, ואילו אלו המגיעים בצהריים יחוו את ההמון ואת השוק מלא בחיים. הדוכנים בשוק מציעים סחורה מכל סוג. לרוב יהיה זה מגוון רחב של מוצרי מזון טריים, החל מדגים בשרים וירקות, ועד לתבלינים מקומיים ושמן זית יווני אמיתי. בנוסף תוכלו למצוא בשוק גם דוכנים המציעים פרטי לבוש כדוגמת בגדים, נעליים ואף דוכני אלקטרוניקה שונים.

    השוק פתוח בכל ימות השבוע מלבד ימי א', בין השעות 08:00-18:00.
    בקרבת השוק וגם בתוכו תמצאו מגוון מסעדות אותנטיות מומלצות וטעימות, כאשר בערב השוק כולו הופך לסצנה קולינרית של מתחם מסעדות תוסס.

    גבעת ליקבטוס – הנוף היפה בעיר

    מספיק מבט אחד חטוף מראש הגבעה כדי להבין שזהו אחד המראות היפים באתונה. גבעת ליקבטוס הינה גבעה המתנשאת לגובה של 277 מטרים ומציעה נקודת תצפית פנורמית מהיפות באתונה ועל העיר כולה. הגבעה כוללת גם בית קפה נהדר, ואמפיתיאטרון עתיק בו מעלים מופעים ופסטיבלים רבים, זהו ללא ספק האתר הטוב ביותר לצפות בו בזמר או בלהקה האהובה עליכם. על מנת להגיע לפסגה ניתן על הגבעה דרך מדרגות במסלול מעט ארוך ומאתגר, שרובו תחת החום והשמש בייחוד בעונת הקיץ, אך ניתן גם לקחת חשמלית המובילה עד הפסגה.

    רובע פסירי – חיי הלילה של אתונה

    רחובות קטנים ואינסופיים מלאים בבתי קפה, מסעדות, ברים, מועדונים וכמובן – טברנות. זהו רובע קסום הידוע כלב חיי הלילה של העיר אתונה. שוטטו בין רחובות הרובע בלילות סופי השבוע וגלו סצנה אורבנית בועטת. לא תמצאו מקום יותר חי, תוסס ואנרגטי יותר מרובע פסירי. ניתן לחוש באווירה הייחודית של האזור שעוברים על פני בתי הקפה והמסעדות ברובע. הרובע מלא גם באוזריות (ברים המתמחים בהגשת אוזו) נחמדות ומומלצות.

    כיכר סינטגמה – לב ליבה של אתונה

    לכל עיר יש את הכיכר הגדולה והייחודית שלה. באתונה, זו כיכר סינטגמה היפה. הכיכר ממוקמת בלב ליבה של אתונה ונחשבת למרכז של העיר. הכיכר עצמה בנויה מכיכר מרכזית וגדולה אחת סביבה טבעת כבישים עמוסה. הכיכר מנוקדת בפסלים יפים, ספסלים, עצים, מדשאות ובמרכזה מזרקת מים גדולה. כמעט כל שאר האטרקציות ממוקמות במרחק הליכה ממנה והיא בעלת תחנת הרכבת התחתית הגדולה ביותר באתונה. ישנו קו אוטובוס המחבר את מרכז העיר אתונה לשדה התעופה בעיר, תחנתו האחרונה/הראשונה יוצאת מכיכר זו. הכיכר טומנת בחובה את בית הפרלמנט המפורסם של העיר כמו גם בתי קפה, מסעדות, חנויות ומותגים המוכרים מכל העולם. הכיכר ידעה תקופות שפל רבות והיוותה מוקד מרכזי להפגנות ומחאות רבות באתונה. סביב הכיכר היפה תוכלו למצוא את בתי המלון הטובים והמומלצים ביותר שלנו.

    מקדש פוסידון בכף סוניון – שקיעות קסומות ומקדשו של אל הים

    על גבעה המשקיפה על הים בקצהו של חצי האי אטיקי, במקום שנראה כאילו לא יכל היה להיות מושלם יותר, נמצא מקדש פוסידון, אל הים, המתגאה לא רק בארכיטקטורה והיסטוריה עשירה, אלא גם בנופים מדהימים ושקיעות מהיפות ביותר ביוון. אתר זה אמנם לא נמצא באתונה עצמה, אלא כשעת נסיעה דרומית ממנה, ורק 20 דקות נסיעה מנמל התעופה הלאומי. ובכל זאת, מקדש פוסידון ללא ספק הרוויח את מקומו ברשימת אטרקציות החובה למטייל באתונה. למרגלות המקדש נמצא לו חוף קטן ושקט הנראה כאילו הוא חוף של אי טרופי. בחוף תמצאו טברנות קטנות, וגם בדרך לאתונה תתקלו בכמה מהטברנות המומלצות באזור. מומלץ להגיע בשעות אחה"צ, להתפעל מהמקדש המרהיב וליהנות מהנוף המהפנט של השקיעה בים עם כוס אוזו טובה ביד.

    שוק מונאסטיראקי – השוק הפתוח והמיוחד בעיר

    שוק הפשפשים של מונאסטיראקי הוא אחד השווקים הגדולים והמפורסמים של אתונה. בכל ימי ראשון בשבוע, מגיעים מאות סוחרים פורשים את שמיכותיהם ומוכרים מכל הבא ליד. מה שנראה כמו דבר סתמי לאחד, הוא אוצר לאחר. האווירה בשוק בהחלט שווה את החוויה, בייחוד בימי ראשון אז השוק מלא בכל טוב. במהלך שאר ימות השבוע השוק מאופיין בעיקר בחנויות לתיירים, חנויות בגדים וכמה בתי קפה. בצמוד לשוק נמצאת כיכר בעלת אותו השם, כיכר מונאסטיראקי, הנחשבת כאחת הכיכרות התוססות ביותר באתונה. מומלץ להיזהר באזור מכייסים.

    נמל פיראוס

    פיראוס היא אמנם עיר עצמאית ונחשבת לאחת הגדולות ביוון, אך מיקומה הקרוב לבירה העניק לה את התואר "אתר חובה למטייל באתונה". אחד המקומות הקסומים והייחודים ביותר בפיראוס הוא נמל העיר, המשמש כנמל המרכזי של יוון, וממנו יוצאות מידי יום עשרות ואף מאות הפלגות לאיי יוון השונים. ההפלגות המפורסמת ביותר היוצאות מפיראוס הן הפלגות לאיים הקיקלאדיים והסארוניים. הליכה בנמל לאורך היאכטות, הספינות, בתי הקפה והחנויות השונות משרה אווירה ייחודית ומהנה. באזור הנמל ובעיר פיראוס בכלל תוכלו למצוא כמה מהטברנות הטובות ביותר ביוון.
    אתונה היא עיר נעימה למטייל ומלאת אטרקציות ונקודות חן. אנחנו בטופטרוולס שמחים להכיר לכם את אחת הערים המיוחדות, התוססות, העתיקות והקסומות בעולם, עם יחס אישי, מקצועי ואיכותי לכלל לקוחותינו. אתונה בפרט, ויוון בכלל היא הבית והמומחיות שלנו כבר למעלה מ-15 שנה. בואו לחוות אתנו את אתונה הקסומה כפי שלא תחוו באף מקום אחר.

    עדיין מתלבטים? מוזמנים לצפות בסרטון הבא ולקבל הצצה לחוויית חופשה וטיולים באתונה יחד עם טופטרוולס, ברמה שלא הכרתם עד כה.. "קאלו טאקסידי" (נסיעה נעימה ביוונית).

    לקבלת הצעה אטרקטיבית צרו עימנו קשר – לחצו כאן!

    יש לך תגובה נשמח לשמוע:

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.