טופטרוולס > טיולים > טיול מאורגן למדינות הבלטיות
    • לתכנון והזמנת חופשה בלתי נשכחת

      התקשרו: 0522-633122 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

      שם מלא

      אימייל

      טלפון

    • מדוע לנפוש איתנו?

      מדוע לנפוש איתנו?

      • כי נדאג לכל מה שצריך לחופשה המושלמת שלכם: טיסות, השכרת רכב, לינה וטיולים.
      • כי יוון היא הבית והמומחיות שלנו מעל 15 שנה ויש לנו הצעות ייחודיות שלא תמצאו בשום מקום אחר!
      • כי אנחנו חברת בוטיק שנותנת לכם יחס אישי ותופרת חבילת נופש איכותית במיוחד בשבילכם!

    טיול מאורגן למדינות הבלטיות

    11 ימים של תרבות, יהדות, וטבע, בליטא לטביה ואסטוניה. טיול מאורגן לקבוצות מאורגנות ,קבוצות קטנות ומשפחות אנו נתאים את תאריכי היציאה בהתאם לבקשת הלקוחות.

    ליטא, לטביה ואסטוניה - תרבות, יהדות, טבע, מצודות עתיקות, אוצרות הענבר... 
    שלוש המדינות הבלטיות, ליטא לטביה ואסטוניה, הפרושות לאורך האגן המזרחי של הים הבלטי, מהוות מסגרת אתנית - תרבותית מגוונת. הטיול עובר בתוך נופי מרתקים, ייחודיים למובלעת הצפון אירופית הזו, ומגולל גם את הסיפור היהודי במדינות אלו. נבקר בערי הבירה וילנה, ריגה, טאלין ונהנה מנופים פסטורליים של נהרות, יערות, טירות, עיירות נופש על שפת הים הבלטי ועוד שלל אטרקציות. כל זאת נחווה בהדרכה בעברית ע"י מדריך מקומי.

    • תאריך הטיול: -

      11 ימים של תרבות, יהדות, וטבע, בליטא לטביה ואסטוניה. טיול מאורגן לקבוצות מאורגנות ,קבוצות קטנות ומשפחות אנו נתאים את תאריכי היציאה בהתאם לבקשת הלקוחות.

    • טיסות: טיסה סדירה לוילנה והחזרה מטאלין (בחברת טורקיש, עצירת ביניים קצרה באיסטנבול)

      טיסה הלוך: המראה מתל אביב בשעה 07:30 נחיתה בוילנוס 14:20  (1+2)

      טיסה חזור: המראה מטאלין בשעה 15:25 נחיתה בתל אביב 23:30  (3+4)

      1. TLV – IST        0730 - 0945

      2. IST  - VNO       1155 - 1420

      3. TLL – IST        1525 - 1840

      4 . IST – TLV       2115 - 2330

       

       

    • המחיר לאדם בחדר זוגי:  1870$

     מסלול הטיול

    היום הראשון: תל-אביב – וילנה.

    המראה מנתב"ג בשעה מוקדמת בבוקר הגעה  לווילנה בסביבות שעה שתיים אחה"צ. אחרי התארגנות במלון נצא לסיור היכרות עם וילנה VILNIUS… נתחיל מהקתדראלה המרשימה ו"מגדל הפעמון" הסמוך לה שבמרכז העיר, נראה את בית המושל הכללי הרוסי לשעבר שהיום הוא בית הנשיא של ליטא. נמשיך לקומפלקס בן מאות השנים של אוניברסיטת וילנה.

    משם דרך רח" PILIES ורח" DIDZIOJI נצא לכיכר העיר "רוטושה" ששמשה ככיכר השוק ומקום האירועים בימי הביניים. נסייר ברחובות הגטו לשעבר, נצעד בעקבותיהם של איציק ויטנברג ואבא קובנר כולל חצר ה"יודנראט" ונשמע את הסיפור של המקום. נעצור ליד בניין התיאטרון של גטו וילנה בזמן המלחמה. נבקר ברח" היהודים ונראה את הפסל לזכרו של הגאון מוילנה שנמצא היכן שהיה ביתו של הגאון. משם נצעד ונראה את בית הכנסת "טהרת הקודש", היחיד הפעיל כיום בווילנה (לא נכנס לתוכו!).

    ניסע  לפארק "בלמונטס" ובדרך נרד לביקור קצר בקניון  "אקרופוליס" – אם יאפשר הזמן. נמשיך לפארק ’’בלמונטס’’ לסיור קצר במקום וניכנס לארוחת ערב במסעדה עממית בפארק . לינה בווילנה.

    לטביה

    היום השני: וילנה – טראקאי  – וילנה.

    נתחיל את היום בתצפית ממרומי המצודה העתיקה השוכנת בליבה של העיר וילנה. נסע לבקר בשוק האוכל של וילנה ונקנה מפרות העונה.
    נסע ל "יער פונאר" שהוא גיא ההריגה הגדול ביותר של יהודי ליטא, נראה את בורות ההריגה ונשמע את סיפורו של המקום. לסיום נדליק נר זיכרון במקום.
    נסע לטרקאי שהיא הבירה העתיקה של נסיכי ליטא השוכנת בלב אזור אגמים יפהפה. עם ההגעה לטראקאי נאכל אוכל "קראי" טיפוסי – במסעדה לארוחת צהריים. נבקר  במוזיאון הקראי המשקף את מאות השנים של נוכחותם הקראים בליטא ונשמע את סיפורם.

    אחרי הצהריים נמשיך את סיורנו בטראקאי …. נבקר בטירת ימי הביניים המרשימה שמשמשת היום כמוזיאון היסטורי של העם הליטאי ובסוף נתרשם מיופיו של האזור – שהוא שמורת טבע. נשוט ביאכטות באגמים ונצפה מהמים בטירה ובארמון.

    נחזור למלונינו בוילנה למנוחה קצרה ולאחריה נצא לעיר העתיקה
    לארוחת ערב במרתף של מסעדת "CiliKaimas" שברחוב VOKIECIU.
     לינה בוילנה.

    לטביה2    לטביה3

    היום השלישי: וילנה – Aukstaityjos Parkas Rumsiskes – קובנה.

    נצא בבקר מוקדם ליום של טבע ונוף ונבקר ב: Aukstaityjos Parkas (פארק אקסטאיטיוס) נראה עיירות, אגמים, גשרים ותחנות המונעות על מים, נתצפת על שישה אגמים ועוד.

    משם נסע לכיוון "קובנה" Kaunas ובדרך נבקר במוזיאוֹן הפתוח רומשישקס (Rumsiskes) המשקף את חיי הכפר הליטאים במאה 19. נמשיך לעיר קובנה שבין השנים 19201939 הייתה בירתה הזמנית של ליטא העצמאית עד שנכבשה על ידי הצבא הסובייטי בשנת 1940. נתמקם במלון.
    לינה בקובנה. ארוחת ערב במלון. אחרי הארוחה נצא לעיר העתיקה לביקור במבשלת בירה ונהנה מבירה ולחם שחור ליטאי.

    היום הרביעי: קובנה – יורברקאס – שילוטה – ינגה – נידה/יודקרייטה.

    נצא בבקר לעיר ונתחיל את ביקורינו בגבעת "אלקסוטאס" ונהנה מהנוף הפנוראמי של חיבור הנהרות "נמונאס" ו"נריס" ושל העיר העתיקה. משם נרד למרכז העיר, נבקר בכיכר העיר המכונה "הברבור הלבן", נטייל ברחוב "וילנה" שהיה מאוכלס ביהודים ונסטה לרחובות הקרויים על שמותיהם של הסופר העברי אברהם מאפו ולודוויג זמנהוף יוצר שפת האספרנטו.

    נעבור בגן בית הנשיא לשעבר ובמדרחוב של העיר הנקרא "שדרת החרות". נסיים את סיורנו בקובנה בביקור קצר ליד הגימנסיה בו למדה המשוררת לאה גולדברג. (באם יוותר זמן נבקר ב"פורט התשיעי")

    מקובנה ניסע בדרך הציורית לאורך הנהר נמונאס דרך "יורברקאס" ו"שילוטה" (נעצור במקום) ונגיע ל"מינגה" שהיא "ונציה של ליטא" ונהנה מאזור הדלתא של הנהר היפיפה. מכאן נפליג ל"נידה", עיירת נופש שבין הים הבלטי לבין המפרץ הקורשי.
    ארוחת ערב במסעדת דגים מקומית. לינה בנידה.

    היום החמישי: נידה – יודקרנטה – קלייפדה.

    נתחיל את יום הסיורים בשמורת טבע בחצי האי "נרינגה", אתר הנופש המפורסם בצפון אירופה שהוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. נראה את הדיונות הגבוהות המתנשאות לגובה של למעלה מ-60 מטר ונופיו הייחודיים של הסביבה שמעניקים למקום את טעמו וקסמו. נטייל בעיירת הנופש "נידה", בה כתב הסופר תומאס מאן את היצירה "יוסף ואחיו". אחה"צ נצא לדרך לעיר הנמל "קלייפדה" ובדרך נבקר ב"יער המכשפות" שב"יודקרנטה" המזמן הצצה אל עולם התרבות והפולקלור של העם הליטאי.

    נבקר בעיר העתיקה של קלייפדה ("ממל" לשעבר) שעל שפת הים הבלטי. כאן נעסוק בהשפעתם של המסדרים הגרמנים ושל "ברית ערי האנזה" ועל התרבות והאופי של האזור הצפון-בלטי, נבקר בעיר.
    ארוחת ערב במלון. לינה בקלייפדה.

    היום השישי: קלייפדה – פלנגה – שיאולאי – ריגה.

    נצא בבקר צפונה לכיוון עיר הבירה ריגה RIGA שבלטביה. בדרך תחנתנו הראשונה תהיה פלנגה PALANGA. בירת הנופש של ליטא. נבקר באחוזת משפחת האצולה טישקביץ" שבארמונו שוכן היום מוזיאון הענבר הגדול בליטא  וברציף המפורסם שבהמשך המדרחוב. נמשיך ונגיע לעיר שאוולי (שיאולאי), שם נתרשם מקרוב מאורח חייה של "אצולת הממון" היהודית, נבקר ב"אחוזת" משפחת פרנקל שנמצאת ליד בית החרושת לעיבוד עורות של המשפחה. משאוולי נמשיך ל"גבעת הצלבים", אתר זיכרון יחיד במינו המשמש גם כמקום עליה לרגל לצליינים מכל העולם. אם יוותר זמן נבקר אתר הפצצות הרוסי ב PLOKSTINE

    לאחר נסיעה לא ארוכה נחצה את הגבול ללטביה. העצירה הראשונה תהיה בארמון של דוכסיי קורלנד "רונדלה", שנבנה על ידי האדריכל האיטלקי הגדול ברטולומאו רסטרלי, שבנה גם את ארמון החורף בסט. פטרבורג.
    ארוחת ערב במסעדה בריגה. לינה בריגה.

    היום השביעי: ריגה.

    נתחיל את סיורינו בעיר העתיקה של ריגה הכולל חומות העיר, "השער השבדי", בניין של סוחר שהתנקם בגילדה הגדולה בסימן עין הרע על הגג, היום הוא ידוע כ"בית החתולים". הגילדה הגדולה – מבנה ניאו-גוטי של גילדת הסוחרים שמשמש היום כפילהרמונית של העיר. בניין צעצוע – הגילדה הקטנה, הבתים שנקראים "שלושה אחים" שנבנו צמודים זה לזה במאות השונות, הבית של איגוד "שחורי הראש". נבקר בקתדראלה המרכזית שנבנתה ב-1211 ונאזין לקונצרט הצהריים הקצר של העוגב, אחד מהגדולים ביותר במזרח אירופה.

    נמשיך את היום בסיור בריגה היהודית. נבקר ברובע היהודי המכונה "מאסקאבס פורשטדת" (פרבר מוסקבה), נעצור ליד האנדרטה לזכר בית הכנסת הגדול שנשרף על ידי הנאצים ועוזריהם וליד בניין בית הספר היהודי הראשון באימפריה הרוסית שהיום משמש כבית הספר היהודי של חב"ד. נמשיך לאזור הגטו וגם לאתר השמדת יהודי ריגה רומבולה ומחנה העבודה סאלאספילס.
    ארוחת ערב במסעדה עם ליווי להקת פולקלור. טיול בריגה העתיקה . לינה בריגה.

    לטביה6    לטביה5

    היום השמיני: ריגה.

    נצא בבקר לבקר בשוק המרכזי של ריגה שהוא אחד הגדולים בארופה. נמשיך לסייר באחת הפנינים הארכיטקטוניות של אירופה הלא הוא רחוב אלברטה המהווה ריכוז ייחודי לבניינים שעוצבו בסגנון "ארט-נובו" על ידי האדריכל מיכאל אייזנשטיין.

    נבקר בשוק הפשפשים הידוע: Latgalīte Flea Market / Latgales Flea Market  (הפעיל ברח" Firsa Sadovņikova iela 9)   

    נבקר בבית הכנסת היחיד הפעיל בריגה שנבנה בסגנון ארט נובו בשנת -1905, אחרי הצהריים ניסע ל"יורמאלה" – הלא היא עיירת נופש המפורסמת בווילות היפות והיוקרתיות הנמצאות בין עצי האורן הרבים בסביבה. נראה את מקום המופעים הידוע שבמקום. נחזור לריגה.
    ארוחת ערב במסעדה לינה בריגה.

    לטביה7

    היום התשיעי: ריגה – סיגולדה – טאלין.

    לאחר ארוחת הבקר נסע צפונה לכיון טאלין TALLIN בירת אסטוניה. אך לפני הכניסה לאסטוניה נבקר ב"שוייץ הלטבית" – עיירה בשם "סיגולדה" – יער הניצחון בלטבית, שם התרחשו קרבות קשים בין האבירים עבור השליטה על האזור. נבקר בשרדי מבצר האבירים של סיגולדה ובמוזיאון של טוריידה – מבצר הבישוף לשעבר. בפארק המוזיאון נהנה מפיסול באבן ובנופים מדהימים של עמק נהר "גאויה"

    נחצה את הגבול האסטוני ונעצור בעיר נופש "פארנו". נטייל במדרחוב, ניראה את פסל המנהיג הרוחני של המחתרת האסטונית נגד הצאר הרוסי ואנדרטת מגילת העצמאות. נצא לחוף הים הבלטי להתרשם מהחופים הלבנים.

    בשעות הצהריים המאוחרות נגיע לטאלין, העיר הגדולה ביותר באסטוניה, ונעשה סיור היכרות ראשונית.
    ארוחת ערב במלון. אפשרות להסעה לעיר העתיקה! לינה בטאלין.

    היום העשירי: טאלין.

    נתחיל את סיורנו בעיר העליונה. נתרשם מחומות העיר ומגדליה. נציץ אל בניין הפרלמנט של אסטוניה ולידו כנסיית אלכסנדר נייבסקי הרוסית – סמל שליטת רוסיה על הארץ הזאת במשך יותר ממאתיים שנה. נתבונן בנוף היפיפה של העיר ושל נמל טאלין. נרד לעיר התחתית ברחוב "פיק יאלג" (הרגל הארוכה) ונמשיך את סיורנו בעיר העתיקה של טאלין שכמעט ולא השתנתה במשך מאות השנים. זה אחד הרבעים האחרונים המשקפים את תקופת ימי הביניים באופן אותנטי כל-כך.

    אחרי הצהריים ניסע מחוץ לעיר ונבקר במפלים יגאלה יוגאלה Jagla  Jugla  waterfall הגדולים ביותר באסטוניה.
    מכאן נשים פעמינו לשמורת הטבע הגדולה ביותר "לאהמאה" – Lahemaa National Park.

    נחזור חזרה למלון ונצא לארוחת ערב במסעדה עם ליווי להקת פולקלור. לינה בטאלין.

    היום האחרון: טאלין – ת"א.

    בבוקר נעשה סיור עם האוטובוס סביב העיר העתיקה של טאלין. אחר כך נבקר בשדה הזמרה שממנו התחילה עצמאותה של אסטוניה שהובילה להתפרקות של ברית המועצות. נמשיך ל"פיריטא" – האזור בפרברי טאלין שבו התקיימה תחרות השייט באולימפיאדה ב-1980. בחזרה לעיר נעצור ליד האנדרטה המרשימה "רוסלקא" (בת הים). נבקר בארמון "קדריאורג" עם הפארק הצרפתי הקטן. נבקר בבית הכנסת החדש של טאלין שחנוכת ביתו הייתה במאי 2007.
    לקראת השעה 13:00 נצא לכיוון שדה התעופה.

    אתרים מיוחדים

    >> ליטא:

    העיר העתיקה של וילנה
    הקתדראלה הגדולה של וילנה
    גטו וילנה
    מגדל גדימינו
    פארק בלמונטאס
    יער פונאר
    טירת טראקאי והמוזיאון של טרקאי
    אחוזת טישקוויץ
    שמורת הטבע Aukstaityjos Parkas
    המוזיאוֹן הפתוח ברומשישקס
    העיר העתיקה של קובנה
    המבצר התשיעי בקובנה
    יורברקאס
    מינגה "ונציה של ליטא"
    נידה ושמורת הטבע שבחצי האי נרינגה
    "יער המכשפות" ביודקרנטה
    העיר העתיקה של עיר הנמל קלייפדה (ממל לשעבר)
    אתר הפצצות הרוסי ב PLOKSTINE
    פלנגה – בירת הנופש של ליטא
    מוזיאון הענבר הגדול בליטא
    המדרחוב הגדול והמזח המפורסם של פלאנגה
    ארמון משפחת פרנקל בשיאולאי
    גבעת הצלבים ליד שיאולאי

    >> לטביה:

    לטביה
    ארמון של דוכסיי קורלנד רונדלה
    העיר העתיקה של ריגה
    הקתדראלה המרכזית בעיר העתיקה
    הרובע היהודי של ריגה
    אזור הגטו ואתר השמדת יהודי ריגה רומבולה ומחנה העבודה סאלאספילס.
    הבאזאר הגדול של ריגה ושוק הפישפשים המקומי
    בית הכנסת היחידי של ריגה
    יורמאלה – עיירת הנופש המפורסמת
    מבצר האבירים של סיגולדה
    המבצר והמוזיאון של טוריידה
    עמק נהר גאויה

    >> אסטוניה:

    עיר הנופש פארנו שבאסטוניה
    העיר העתיקה של טאלין
    בניין הפרלמנט של אסטוניה
    מפלי יגאלה יוגאלה הגדולים ביותר באסטוניה
    שמורת הטבע "לאהמאה".
    "פיריטא"
    "רוסלקא"
    ארמון "קדריאורג"
    בית הכנסת החדש של טאלין

    מה כלול בטיול המיוחד עם חברת Toptravels

    אופי הטיול:

    > מסלולי ההליכה – מדובר בטיול טבע ואתרים וטיולים רגליים קלים. כל מסלולי ההליכה יהיו שווים לכל נפש ורובם סביב אתרים או ישוב כך שתהיה אפשרות בחירה והתאמה עבור כל אחד.

    *יתכנו שינויים בתוכנית ובמסלול בהתאם לתנאי מזג האוויר!

    תחבורה:

    אוטובוס חדיש וממוזג.

    לינה וכלכלה:

    בתי מלון 4 ו- 5 כוכבים (רק בנידה מלון 3* – כי אין שם אחר)

    מחיר:
    המחיר: 1870$ לאדם בחדר זוגי

    המחיר כולל:

    > קבוצה של עד 30 איש (קבוצה קטנה!).
    > בתי מלון 4 ו-5 כוכבים (רק בנידה מלון 3* – כי אין שם אחר).
    > אוטובוס חדיש וממוזג.
    > 2 מופעי פולקלור לפחות.
    > כמעט בכל הימים ארוחת ערב במסעדות (2 פעמים במלון).
    > טיפ לסבלים במלונות וטיפ למדריך הטיול!
    > בקבוק מים לכל נוסע, ביום הראשון של הטיול.
    > כל האתרים שברשימה למטה ובמסלול, כולל ההפלגות, המוזאונים וכו".
    > מדריך דובר עברית.
    > טיסות סדירות הלוך וחזור, כפי שצוין!